De eerste drie weken als Quintopper
Hoewel ik gelijk bij de klant op kantoor zat, voelde ik me meteen thuis bij Quintop. Door de openheid en betrokkenheid van collega’s, de vrijdagen waarop veel collega’s bij Quintop werken in plaats van bij de klant en de gezellige, informele borrels heb ik binnen no time de sfeer geproefd en verhalen mogen horen over de interessante opdrachten van collega’s. Ook volgde ik de eerste trainingen en kreeg ik direct een mentor toegewezen met wie ik kan sparren over mijn doelen en de situaties die zich (kunnen) voordoen tijdens mijn opdracht. Professionele en persoonlijke ontwikkeling staan in die gesprekken echt centraal.
Thuiswerken door de coronacrisis
Helaas kwam na slechts drie weken werkzaam te zijn op mijn eerste opdracht de coronacrisis om de hoek kijken. Dit betekende snel omschakelen: van de dynamiek op kantoor naar een rustige home office. Gelukkig heb ik in die eerste drie weken zowel informeel als formeel ‘offline’ kennis kunnen maken met mijn collega’s bij de klant en heb ik een goed beeld gekregen van mijn rol binnen het project. Dat gaat op kantoor toch net iets makkelijker dan online. Hoewel het thuiswerken me prima afging, ben ik blij dat het sinds mei weer mogelijk is om bij Quintop op kantoor te werken. Op die manier ervaar ik toch het ‘kantoorgevoel’ weer en blijf ik me tevens verbonden voelen met mijn Quintop-collega’s!